Tanda-Tanda Anda Semakin Gemuk

1) Berdiri tegak. Pandang ke bawah. Jika perut anda menghalang anda daripada melihat organ reproduksi anda, saya telah membuktikan yang anda ini gemuk. Orang kata aku boroi, tapi contoh ini tidak dapat membuktikan yang aku ini boroi kerana aku still nampak organ reproduksi aku, but then again aku memiliki organ reproduksi bersaiz Olimpik, tu yang nampak tu.

2) Jika anda pergi menimbang berat anda di mesin penimbang di kompleks membeli-belah, mesin tu memberi arahan untuk memasukkan lebih banyak syiling.

3) Nama anda dan bengkung Premium Beautiful kini digunakan dalam satu ayat. By the way contoh ini tiada kaitan dengan mana-mana penyanyi tempatan yang bersaiz besar.


4) Anda membeli iPad kerana tidak boleh menggerakkan jari anda di iPhone.

5) Setiap kali anda makan, anda berkata kepada diri sendiri "Mmmm I should stop eating"

6) Tshirt yang anda pakai kini menjadi seperti baju dalam ataupun sports bra yang orang selalu pakai dalam VCD aerobik tu.

7) Anda berasa marah kalau orang panggil anda gemuk.

8) Dalam geng rempit anda, anda tidak lagi dikenali sebagai Azroy, tetapi digelar Kuzi (Gila-Gila Remaja). Kuuuuuuu jejak jalan yang berrrrrrlikuuu.


9) Teman lelaki anda memutuskan hubungan percintaan dengan anda secara tiba-tiba tanpa sebarang sebab yang kukuh.

10) Anda rasa Jack Black itu comel, dan Rikishi Patu itu hensem. Tak boleh letak contoh selebriti tempatan, sensitif hoccayy.

11) Di peti ais rumah anda kini sudah ada rantai dan mangga.

12) Ketika menonton menonton televisyen, perut anda dijadikan tempat untuk meletakkan remote control ataupun minuman bertenaga.

13) Lubang di tali pinggang ataupun jam tangan kini hanya tinggal satu.

14) Apabila anda berjalan di kompleks membeli-belah, pekerja di kedai alatan senaman memanggil-manggil anda dari jauh untuk mencuba alat senaman di kedai mereka.

15) Anda menepati semua ciri-ciri yang telah dinyatakan di atas.

Just to clarify here, I have nothing against fat people and in fact, I can be considered fat. Taknak mengaku je. Seluar jeans aku saiz pinggang 33", tapi itu pun sebab aku pakai kat bawah perut. Seluar hari raya aku pula 36" kerana penjahit itu mengukur ukurlilit perut tepat pada lokasinya. Saya berharap dengan contoh-contoh di atas, kita akan menyedari hakikat yang kita ini gempal dan berusaha untuk mengamalkan gaya hidup yang sihat agar dapat mengurangkan kebarangkalian diserang penyakit kardiovaskular akibat daripada kadar kolestrol dan lemak berlebihan di dalam diri. Inshaallah ada jalannya.
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...