PETUA RAMBUT CANTIK


Petua Untuk Rambut Sihat

Bagi sesiapa yang menghadapi masalah rambut rosak, nampak kusam dan bercabang, cuba petua nie untuk memperbaiki rambut rosak secara semulajadi.
Caranya ialah dengan menggunakan pisang. Selain membantu membaiki keadaan rambut, ia juga boleh menguatkan akar rambut dan pada masa yang sama mengekalkan kelembutan rambut.
Bahan-bahan yang diperlukan:
  • 1-2  biji pisang (bergantung kepada kepanjangan rambut)
  • Sedikit minyak almond
  • Air soda
M.O.nya lenyekkan pisang sampai hancur. Kendian campur dengan beberapa titis minyak almond. Gaul sehingga adunan tu menjadi seperti krim yang lembut.
Basuh rambut dengan air bersih terlebih dahulu. Kendian sapukan adunan pisang tadi pada seluruh rambut. Biarkan selama 15 minit.
Lepas tu bilas pula dengan air soda. Ramas rambut dan kulit kepala perlahan-lahan selama 5 minit sebelum dicuci kembali dengan air bersih.

Petua Rambut Berkilat

Ini pula petua untuk menjadikan rambut berkilat secara semulajadi. Caranya pun mudah iaitu dengan menggunakan telur jer..
Sediakan 2 biji telur dan setengah cawan susu. Pukul telur selama 5 minit. Kendian masukkan susu dan gaul hingga sebati.
Sapukan ramuan tersebut pada rambut dan biarkan selama 10 minit sebelum dibilas dengan air bersih. Cuba amalkan seminggu sekali untuk mendapatkan rambut yang kelihatan cantik berkilau-kilauan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...